søndag 22. november 2009

Fin gammeldags julepynt.

Jeg er veldig glad i gammeldags julepynt. Liker veldig godt den trenden som er nå, med englermotivene som brukes mye nå , og ikke minst disse kremmerhusene som er pyntet med blonde og en liten fin kvist. Dette minner meg mye om min bestemor som bestandig pyntet huset sitt i november. Da var det nisser og juletrær ute både foran og bak huset. Og inne bugnet det av julepynt, nissesleder og nydelige nisseskåler fulle av alt mulig av godteri. Hyller og skap var pyntet med bomull og med små landsbyer hun hadde laget. Jeg har heldigvis fått arvet en del av denne fine julepynten. Og jeg er ofte innom Finn, for å se om jeg kan finne noe som jeg husker fra den tiden.


1 kommentar:

LIVS LYST sa...

Så søte de var. Nå fikk jeg plutselig lyst å lage skikkelig store slike som kan henge ute foran inngangsdøren!!
Hm... kanskje jeg får gjort det til jul? Jeg har så mye jeg har lyst å gjøre....

Takk for idèen i alle fall!
Hilsen Liv